Geiten op het dak - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Wouter en Iris Poot / Eijgenraam - WaarBenJij.nu Geiten op het dak - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Wouter en Iris Poot / Eijgenraam - WaarBenJij.nu

Geiten op het dak

Door: Wouter en Iris

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Iris

22 April 2007 | Marokko, Essaouira

Bonjour.. Salaam (?)… Goedemorgen!

Door een miscommunicatie over de laptop konden wij gister geen verslag maken. We hebben helaas maar 1 laptop die door 34 mensen gebruikt moet worden, handig is anders.

Gister zijn we vanuit Marrakesh vertrokken richting Essouira. Vlak voordat de bus weg wilden rijden kwam Iris erachter dat haar telefoon nog in de hotelkamer lag. De reis was ongeveer 170 kilometer. We kwamen aan is Essouira en het deed ons niet gelijk denken aan Marokko maar aan een zonnig toeristengebied in Spanje. We reden langs het strand en zagen veel mensen surfen. Het uitzicht was mooi; palmbomen, zon, zee, strand en leuke terrasjes.

Maar eerst gingen we naar een basisschool en een PABO-opleiding, dit was de laatste keer voordat we terug naar Nederland gaan. De opleiding en basisschool zaten vlak bij elkaar. In tegenstelling tot de andere pabo scholen werden studenten van de school ook betrokken bij ons bezoek. We hebben helaas maar kort kunnen kijken maar het gaf ons weer nieuwe inzichten, ook konden we antwoord krijgen op de laatste leervragen die we voor de reis vast hadden gesteld. Zoals bij elk bezoek is er eten voor ons klaargemaakt en is er een bedankwoord. (Dit wordt nu wel een beetje voorspelbaar!)
Opvallend was dat ze hier een lokaal hadden voor kinderopvang, deze hoorden niet bij de school maar mochten we wel bekijken. De kinderen vonden het prachtig als er een foto gemaakt werd, ze wilden het resultaat graag terugkijken. Na een (slaapverwekkend) eindwoord gingen we weer richting de bus.

Nadat we bij het hotel waren ingecheckt hadden we een ‘’vrije’’ middag. Dit betekende dat we zelf ons dag mochten inplannen. Hier is ook een mooie medina, dus gingen wij met een groep richting de medina. Onderweg waren we gestrand in een restaurant en hebben Barend en Wouter een heerlijke Heineken-biertje besteld, dit mocht alleen genuttigd worden bij een warme maaltijd. (Waarom? Geen idee!)
Daarna zijn Wouter, Iris en Janneke (voor de eerste keer) gaan zonnen op het strand. Toen de wind opstak, besloten wij om op te stappen richting het hotel.

Na het eten gingen we met Souria, Paulien, Erik en Janneke de medina in. Hier kwamen we erachter dat de medina voor een groot deel al gesloten was. Dus zat er voor ons niets anders op dan een drankje (of meer) te gaan drinken in een plaatselijk café. We kwamen uit op een gigantisch dakterras met ligstoelen en banken. Na een aantal glazen rosé, merkten wij op dat er raar publiek aanwezig was. Zo zat er naast Paulien een overspannen verkopen die teveel op had en een uitgebreid verslag deed van zijn assortiment. Hij stoorde zich erg aan Wouter die hem een beetje liep uit te lachen. Maar toen hoorde wij in de hoek een soort geblater dat ons deed denken aan een nieuw soort geit (we kunnen het niet netter beschrijven). Het was echt te erg om te horen. Doordat deze mevrouw steeds zo (raar) moest lachen, kregen wij ook een lachbui. Dat uitliep in een lachbattle dat wel een halfuur duurde.
Nu we het zo schrijven, lijkt het een beetje flauw maar wij hebben ons heel erg vermaakt met deze geit(en) op het dak. Deze avond was min of meer onze laatste (vrije) avond. Op zaterdag hebben wij een evaluatie avond.

Ondertussen is het nu zaterdagochtend en gaan wij over niet al te lange tijd terug naar Marrakesh om daar morgen ons vliegtuig (of doodskist) in te stappen. De planning voor vanavond is een fijn gesprek over ons leerproces. Nu gaan wij echter stoppen met schrijven want wij moeten nu heel snel de laatste souvenirtjes kopen.

Tot slot willen wij nog onze excuses maken voor de soms wat lelijke spelfouten in ons verslag. Maar we hebben elke dag een halfuur de tijd om alles uit te werken. Deze tijd is erg kostbaar en kort om een leuk verhaal neer te zetten dat ook nog foutloos is geschreven.
Als we levend aan komen in Nederland, zullen wij in alle rust de site aanpassen op ernstige spelfouten.

P.S. tot zondag en wel bij de goede gate staan aub. Want de koffers zijn ondertussen erg zwaar geworden.

• 22 April 2007 - 06:21

Mapa:

Iris, voordat je 't vliegtuig in stapt check ff...haha
    Mooie rode sluier, gecombineerd met werkhouding, moet je zo je eerste dag op school doorbrengen (met al die schitterende foto's).
    SY at the right gate (nr 13).
    mapa
    p.s. Sander vanavond weer in 't gereel?!!

• 22 April 2007 - 06:30

Voor Jan:

Dit is het laatste berichtje. We wensen jou en iedereen een hele fijne terugreis.
    Tot vanavond!
    Groeten Jolien, Elly en Koen.

• 22 April 2007 - 07:22

Maaike:

Heejj, vandaag de Iris Special

Ik kwam erachter dat ik Iris naam wel vaak tegen kom in de verslagen

Hier alleSs nog ff op een rijtje:

Iedereen was klaar om weg te gaan totdat Iris beseften dat ze haar fototoestel nog in het café had laten liggen (de mensen die Iris beter kennen, kijken hier vast niet van op).
    Gelukkig was het nog niet te laat en had Iris haar camera weer gevonden.

Tijdens deze wandeling kwamen Iris en Wouter erachter dat slippers dragen niet goed is als je door water, zand en klei moet lopen.

Hier kwam het grote handelsinstinkt van Iris naar boven. Zij wist een de prijs van een trommel zo naar beneden af te dingen dat de verkoper gelijk door zijn voorraad heen was.

Aangekomen bij het kamp ontdekte Iris dat ze een nieuwe vorm van allergie heeft ontdekt: kamelenhaar-allergie...

Het resultaat was dat deze mensen voorover in het zand klapten met hun mond in het zand. Deze mensen noemen we de zandhappers. Een van deze mensen was (wie had dat verwacht) Iris.

Whahahahhaha sorry

Dankzij de sterke intuitie van Iris kwamen we een stuk sneller terug dan we heen gekomen waren.

Helaas gaan we vanavond NIET naar een nachtclub omdat er 1 iemand (Iris) voor was en de rest tegen.

We mochten geen foto’s maken van dit dierenleed maar gelukkig heeft onze paparazzi Iris een foto gemaakt van 300 slakken in een grote emmer.

Natuurlijk is deze dag niet compleet als er weer iets vreemds gebeurt.
    (elke dag toch mt die Iris:P)
    Onze Iris vond het nodig om haar hand te laten beschilderen met schitterende henna, maar het leukste kwam toen Iris een kwartier later ontdekte dat zij allergisch was voor de henna.

(Alweer alergisch?)

(waar heb ik dat eerder gehoort?)

Zo te zien heeft Iris zich deze rijs wel vermaakt :D

Heel Veel LiefSs Maaike je Zusje

• 22 April 2007 - 07:23

Hoi Ingrid En Aneke:

Jullie laatste dagje en dan is het weer inchecken voor enkele reis Ede.
    Nog een hele mooie laatste dag daar en vanavond zien jullie manlief en kinderen weer.
    Ik hoor binnenkort vast jullie geweldige verhalen.
    groetjes en tot overmorgen
    Froukje

• 22 April 2007 - 09:33

Hans Koning:

Voor Nicky

Kom je naar huis, we missen je.

Hans en de kids

• 22 April 2007 - 09:51

Voor Iris:

totzoo lieverd

• 22 April 2007 - 15:47

Joke Verkerk:

Dank jullie wel voor het leuke verslag!

• 23 April 2007 - 08:49

Gerben:

Geweldig bedankt voor jullie mooie en persoonlijke berichtgeving gedurende de reis.
    En alle reisgenoten: dank voor de betrokkenheid en inzet!
    Verder: veel sterkte met de start vandaag...

• 12 April 2008 - 06:38

juf joke we missen je

• 28 April 2009 - 09:33

Martje De Haan:

Hallo wouter en iris,
    ik heb eeb vraag aan jullie. Ik zit in mijn laatste jaar SPH en ben nu aan het afstuderen. Daarvoor ben ik bezig met het ontwikkelen van een spel voor het basisonderwijs. Voor het spel heb ik foto's nodig van landschappen, gebruiken, eten etc over de hele wereld en ik vroeg me af of ik jullie foto's mag gebruiken.
    Ik hoor graag van jullie!
    Mijn mail adres is martjejeanine@hotmail.com
    groeten,
    Martje de Haan